28 Ocak 2012 Cumartesi

a- Aldım, Yedim Camisi:

a- Aldım, Yedim Camisi:

Bir zamanlar adamın birisi kendince nefis terbiyesi yaparmış. Bunun için de çarşıda, pazarda canı (nefsi) bir şey çekerse gider satıcıya fiyatını sorarmış. Parayı sağ cebinden çıkarır sol cebine koyarmış.
Nefsinin istediği o şeyi “Aldım ve yedim!” sayarmış.
Parasını da eve gelince bu türden harcamadığı paraları attığı kasaya, keseye her neyse işte oraya atarmış!
            Adamın bu yolla biriktirdiği parası öylesine çoğalmış ki nihayet bu parayla bir camii yaptırmış.
            Durumu öğrenen zamanın aydın din bilicileri böyle bir camide namaz kılınamayacağına hükmetmişler…
            Camiye ise halk arasında “Aldım, Yedim Camisi” diye ad takmışlar.
            Bu tavrın yanlışlığı ortadır. Yine de doğru tarafları da olmuş olabilir. Önemli olan bizim buradan kendimize düşen doğru sonuçları çıkarmaktır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder