28 Ocak 2012 Cumartesi

b- Allah Geleceği Bilmiyor mu? (Zamanın Yaratılmışlığı ve Göreceliliği)

b- Allah Geleceği Bilmiyor mu?
(Zamanın Yaratılmışlığı ve Göreceliliği)

Okuyanlar bilirler ki bundan önce, aşağıda Internet adresi verili videoda gündeme getirilen şu:


Biçimindeki bir soru ve kaçınılıcı cevabı üzerine biz de “Allah Geleceği Biliyor mu?” adıyla bir yazı kaleme almış, bu yazıda özet olarak sorunun yanlış bir soru olduğunu belirterek, kader, kaderleme, yani yazılımlama (bizzat kendi türettiğimiz) kavramı ve konunun bu kavramla olan bağlantısını, bu yazılımlamaların bizim kavramakta olduğumuz zaman bakımından kimisinin ezeli, kimisinin elan, kimisinin de sonradanlığını, yani yazılımlama ve yaratışın sürekliliğini açıklamaya çalışmıştık.
Şimdi de  “Allah Geleceği Bilmiyor mu?”  adlı bu makale ile zamanın yaratılmışlığı, göreceliğli ve zaman kavramı ile sadece yaratılmışların sınırlandırılmış, yazılımlandırılmış ancak C. Allah’ın bu kavramdan dahi bağımsızlığını izaha çalışacağız! Çalışacağız ki konunun bu kavram ile de yakın ilişkisi olsa gerektir!
            Hemen belirtelim ki zaman dahi bizzat C. Allah tarafından yazılımlanmış bir doğal yasadır; kaderdir. Dolayısıyla zaman dahi yaratılmıştır. Varlık alemi bu yasanın kurallarına da tâbidir! Tüm varlık alemiyle birlikte bizler, sürekli olarak, elan içinde bulunuyor olduğumuz o an ile sınırlandırılmış durumdayız. Fiziki anlamda o anın dışına asla çıkamamaktayız.
Makalemin dar hacmi içinde fazla detaya boğulmadan hemen belirtmek isterim ki zaman görecelidir aynı zamanda. Bu görecelilik hem hissediş, hem zaman, hem mekan, hem hız, hem maddelerin konum ve büyüklükleri ile benzeri nice bakımlardandır! Belirli bir konum içinde milyon yılları alan bir zaman dilimi, başka bir konum içinde bir an kadar kısa olabilmektedir! Birbirlerinden faklı da olsa bu türden görecelilikle sınırlı olanlar evrendeki yaratılmışlardır.
İşin bir başka boyutu da şudur ki: Zaman varlıklar arası konumlanma ve devinimlenme ile benzeri olgulardan da oluşmaktadır.
Bu durumda C. Allah’ın anlatılan bu durumlara, bu göreceliliğe ve yasaya tâbi olmadığı ve hepsinin dışında ve fevkinde (üzerinde, üstünlüğünde hakimiyetinde) olduğu gayet açıktır.
Durum böyle olunca C. Allah’ın tüm zamanları aynı anda görüyor olması elbet mümkündür. Hatta bu böyle de olmalıdır! Öncelik ve sonralık yaratılmışlara mahsus göreceli bir yasa olsa gerektir.
Dediğimizin daha iyi açıklanıp anlaşılabilmesi için, fiziki de olsa şöyle bir örnek verebiliriz:
Belirli bir yerden ne kadar uzağa gidebilirsek gördüğümüz alan o kadar artar. Evrenin dışına çıkmak mümkün olsa eğer o zaman da evrenin tamamını bir anda görme imkanı ortaya çıkar! Sanırım öyledir!
İşte bizce göreceli ve elan içinde bulunuyor olduğumuz anı görülebilir konumlu zamanın tümü, C. Allah nazarında, bir an gibi olması olanaklıdır! Sanırım bunu böylece anlamak daha doğru olacaktır!
Her şeyin iyisini ve doğrusunu sonsuz ilim ve kudret sahibi olan C. Allah elbet hepimizden daha iyi bilir! Bilir çünkü bilgisi bize verilmeyenler, ilerleyen zaman içinde verilecek, yada insanlarca bulunacak olanlar olmakla birlikte, bilgisi bize hiçbir zaman verilmeyecek olan konular da vardır mutlaka!
En güzel zamanlar bizlerin olsun efendim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder