28 Ocak 2012 Cumartesi

J- Ayşe Validemizin Yaşı:

             J- Ayşe Validemizin Yaşı:

            Yukarıda da anlattığım gibi ben din bilimci falan değilim. Sadece ve sadece yalın bir Müslüman’ım. Yani sadece Müslüman’ım. Hepsi bu! Demek isterim ki işin uzmanları daha iyi bilir… Zaten bu kitap çalışmalarımın hiçbir yerinde buna aykırı davranmadım inşallah! Ve özellikle dinsel konularda asla fetva verme, yani bazı benzer konularda hükümler verme gayem olmadığı gibi bunu yapmadım inşallah! Ve de, yapmam inşallah! Benim yapmaya çalıştığım şey; sadece ve sadece; konuları, toplumsal açıdan irdeleyerek, toplumumuzda sürgit konumlu, bir kısım toplumsal hastalık ve aksaklıklara, düşünsel olarak çareler aramaktan ve önermekten ibaret kaldı. Her şeyin iyisini ve doğrusunu bilen C. Allah’a sığınarak ve sanıyorum ki; “Allah-ü alem”, yani Allah’ın bileceği üzere, öyle de kaldı; inşallah! Şu halde artık konumuza dönelim: 
Halk arasında hep, Peygamber Efendimizin Ayşe Validemizle, Ayşe Validemiz 9 mu, yoksa 13 mü yaşlarında bir çocuk iken evlendiği söylenir. Bazıları da buradan hareketle, Ayşe Validemiz orada burada henüz evcilik oynarken, yada salıncakta sallanırken Peygamber Efendimiz tarafından eş olarak alındığı söylenir. Akıllarınca bir alay ve kınama konusu haline getirilir(!) Ayrıca, bazıları da bu konuyu kendi çıkarları için kullanır ve çocuk yaştaki kızlarımızla evlilikler yaparlar. Bilirsiniz ki; bu konunun birçok boyutu vardır; lakin konumuz dışıdır. Ben burada sadece, konu edilen yaş meselesine bir açıklık getireceğim. Bari birkaç kişi daha bellesin!
            Arap kültüründe kadın yaşı, bizde olduğu gibi doğumdan başlatılmaz. Ergenlik dönemini tamamlamasından itibaren başlatılır.
            Durum böyle olunca, deyelim ki bizim hesaba göre Ayşe Validemiz Ergenliğini 13 yaşında tamamladıysa, koyun üzerine bahsi edilen evlenme yaşını ? Bizim hesaba göre etti mi efendim, 20- 26 arası bir yaş…?
            Peki böyle bir yaşta evlenmek nasıl, bir hanım için?
            Beyler saçmalamayın! Bilip bilmediğiniz her yere de öyle cahilce saldırmayın! Bu anlattığım size bir bilgi, yukarıda anlattığım Nuh Peygamber’in yaşı konusundaki açıklamalarıma da bir kanıt (delil) olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder